Попитай всичко за SEO #1

Dimo Be Dimitar, всички го имаме този проблем Кажи какво по-точно в тази част ти създава проблеми?

Жоро Ш. Даскалов Dimo Be ми примерно топ 3 техники, които ползваш за линк билдинг (освен чисто платените статии)? George G. какво точно трябва да започнеш да правиш? напиши си стратегията с няколко думи.

Николай Мирев В линкбилдинга 95% е практика. Най-добре се учиш като хванеш някой конкурент или примерно сайт който знаеш, че се работи яко и видиш те какво правят и как са взели линкове от дадените места. Буквално - reverse engineering. За целта ти е нужен Ахрефс, а е добре ако имаш и majestic/serpstat. Та, процесът е следният:

1) Вадиш 5-6 конкурента, на които да им огледаш линк профила; 2) Почваш да им гледаш линковете 1 по 1. Имай предвид, че в 50-60% от случаите ти не можеш да вземеш линк от даденото място. Примерно може да имат линк от коментарите в някъв блог, но вече коментарите да са забранени. 3) Ако искаш да вземеш и ти линк от даденото място, преценяваш каква техника са използвали - дали аутрийч, дали е платен линка, дали е просто submit. 4) Внимаваш да не си пооплескаш линк профила като вземаш основно еднотипични линкове или от оспамени места.

Dimo Be Жоро, нямам топ 3. При мен принципа е един - търся връзки от силни, неоспамени домейни от всякакъв тип. Гледам домейна от какво има входящи връзки и към какво изходящи и ако ми хареса той е моя. От там нататък гледам да са dofollow от всякакъв тип за сила и релевантност, а nofollow ги ползвам за ускорена и постоянна индексация. Жоро Ш. Даскалов Dimo Be благодарско пипове за инфото, добра и формация да си сверя моята практика с по-напредналите и знаещите от мен . Като цяло на 60-70% се препокрива. )) Nikolay Trifonov Dimo Be описал си как си избираш откъде да са ти линковете, но мисля, че на всеки тук му е по-интересна следващата стъпка - как успяваш да си вземеш линк от тях. Това е големия проблем на всеки. Описани техники в интернета има не малко, но кои работят и в кои случаи?

Pshemislav Kaspshik Dimo, предполагам тук въпросът, по-скоро е, ти какво им предлагаш в замяна, че те да ти дадат линк? Едва ли им пишеш мейл "Пичове, линкнете към мен, ще помогне и на мен и на вас". Dimo Be Nikolay, Pshemislav, лесният начин е с пари, трудният са безплатни връзки, които не се вземат лесно. Иначе безплатното вече почти навсякъде е оспамено. Безплатен труден линк е например като направиш app, плъгин за някой известен CMS и т.н. Там е истинското майсторство и креативността. Dimitar Margaritov Николай Мирев И с това съм напълно наясно, знам кои са конкурентите ми, просто трябва да започна да го правя. Ето един пример: до преди време се упражнявах върху собствен афилиейт сайт, направих един пост в стил ултимейт гайд и започнах да outreachвам. Вярно, че не изпратих много имейли тъй като до колкото знам количеството (към релевантни сайтове разбира се) прави разликата и всички искаха такса, за да сложат моя линк. Сега започвам да развивам друг собствен сайт, само че в В2В сферата като целта ми е дългосрочно да изградя не само качествено SEO и качествен органик трафик в големи количества ами и цялостен бранд с идеята да го продам след години, живот и здраве. Следвам курса на Brian Dean, който ми е един от идолите в сферата и предполагам ще станат нещата, вече съм започнал да го правя, просто постоянство трябва предполагам.

Pshemislav Kaspshik мисля си да започна да развивам собствена В2В фейсбук група (англоезична) и да я използвам като разменно средство, примерно ако искам да линкнат към мой гайд, да речем, мога да им предложа ги постна в групата ми и т.н. Pshemislav Kaspshik Dimitar то има няколко такива, но както обикновено става, те са оспамени с индийци, които ти досаждат с огромни xls списъци със сайтове. Повечето от тях препродават линкове, така че цените са доста завишени. Останалите членове така са си омешали линковете, че са си сътворили един вид pbn Dimo Be Dimitar, ако правиш сайт с цел продажба основно бели техники за линк билдинг. Там при продажбата ще го разглеждат в детайли какви връзки има и от къде. SEO-то дори не е водещо, а и ти ще го продадеш най-рано след 3 години, като никой от нас не знае тогава какви алгоритми ще важат. Затова най-белите техники трябва.

Dimitar Margaritov Dimo Be Да, със сигурност, дори не съм си помислял за нещо друго освен белите техники. Григор Николов Аз ще си питам първи

Grigor Pavlov Единият вариант е с индексъри има много платени и евтини такива ($10+ месец). Другият вариант е да направиш линкове към тях, но тези другите линкове пак трябва да се индексират Григор Николов Grigor Pavlov може ли да кажеш някой индексър от който си доволен. Няма значение дали е платен или не.

Grigor Pavlov Григор Николов, eliteindexer, linklicious, thebestindexer George G. може да пробваш и да си направиш един ITTTF кръг и да ги постваш там https://www.fiverr.com/rubenjsr/setup-great-ifttt-automated-networks аз лично ползвам тоя индексър, добре работи http://gindex.me/

Grigor Pavlov George G., gindex е на собственика на eliteindexer, подозирам, че е една услугата под различен бранд . Взех го да го тествам и се оказа, че плащането отива към един и същи човек . George G. Grigor Pavlov може, те много бачкат на риселър схема. той може да купува от някъде другаде на бълк. мен ми хареса това, че има малък план за 5$ който ми върши идеална работа, повечето почват от 10$, ама аз не индексирам много. Григор Николов George G. За този ITTTF кръг правилно ли разбирам, че те ми създават акаунти в различни социални мрежи и като постна някъде автоматично репоства на други места? George G. да то и ти може да си го направиш. постнах ти го като пример. идеята е, че като постнеш на 1 място и то го поства автоматично на останалите. все от някъде ще мине гугъл и ще го захапе. Viktor Ivanov Григор Николов Аз ползвам blogspot връзки с много голям URL Rating. Към дадения блогспот линк има към 2000 домейна, а има само 400-450 изходящи. Бързо се обхожда и бързо индексира. Безплатно е. Сега ще дам линкове, само да вляза на компа. Viktor Ivanov Пример с първия линк - 900 входящи домейна, 200 изходящи. Ratio-то не е свръх зле, а UR-a e много голям. https://littlebitjohnny. blogspot.com/2015/12/uni-android-tool-v60-full-version-free.html https://memesmemosos. blogspot.com/2016/03/galaxy-s5-loses-wi-fi-and-mobile-data.html https://faultyaspirations. blogspot.com/2015/10/how-to-add-author-box-below-blogger-post.html https://memesmemosos. blogspot.com/2016/02/transfer-contacts-pictures-from-android.html http://liveeconcerts. blogspot.com/2013/12/c-simple-loop-program-example-to-print.html https://19miracles. blogspot.com/2015/02/tracfone-deals-discounts-and-sales-for.html Viktor Ivanov Не ми даде да ги пусна, за това махни празното място след точката Славчо Панов Пепи Николов беше споделил това преди време: https://pubsubhubbub.appspot.com/publish George G. Славчо тва работи ли към днешна дата?

Славчо Панов Не знам, нека Peter да каже

Даскалов Стефан Славчо Панов Мисля че работи, преди 20-тина дни го позлвах за последно. Pshemislav Kaspshik Аз ползвам linkbox.pro. Тое линк checker, но има и функция за индексиране (до един месец ги индексира). До сега всичко, което съм пускал го е индексирало. Хубавото тук е, че си купуваш кредити и в зависимос от това, дали искаш да следиш даден линк дали си е на мястото или искаш метриките му или искаш да го индексираш, се ползва определено количество кредити.

Lubomir Jiponov Страхотна идея 👍 Аз бих попитал протата в SEO сектора за: 🔝 информационна сайта (блога) от които черпите информация за SEO?

Жоро Ш. Даскалов Lubomir Jiponov пффф тряя да сигурно поне топ 10-20...

Dimo Be Не е един източник, а и тук проблемът е, че един пост може да е супер качествен, друг от същия автор да е пълна заблуда. Много навлезе комерса в SEO индустрията и винаги трябва да се чете с едно на ум. Lubomir Jiponov аз затова съм написал поне 5 от които получавате полезно инфо, като например блога на гугъл е 1... след това George G. https://www.facebook.com/groups/seopraktika/permalink/623345461939998 Lubomir Jiponov George G. да мерси, точно след ровене и аз го открих ; )) Николай Мирев Lubomir Jiponov Тук можеш да гледаш най-туитваните новини от хора в бранша - https://sparktoro.com/trending Вече ако искаш някакви специфични неща. Примерно ресурси свързани с линкбилдинг - аз препоръчвам Backlinko. Ако искаш неща свързани със съдържание - може би блоговете на Ахрефс и Hubspot. Калоян Димитров Ohgm за техничари (но не само), seobythesea за гугъл патенти също се сещам.

Калоян Димитров Следя един международен нюз летър - на Алейда Солис - горе на снимката. Също на Jamie Alberico нещата за Java script SEO са доста полезни https://not-a-robot.com/

Григор Николов И още един въпрос - за семантичното ядро. Ясно е на теория, но ако навлезеш надълбоко се появяват едни стотици хиляди думи и поне за мен става мазало. Как избирате кои думи да ползвате и има ли начин да стане по-малко времеемко - с автоматична клъстеризация например?

Ivelina Ivanova Григор Николов посредством семантиката и ядрото, което си събрал ще направиш структурата на сайта за категории/подкатегории/филтри спрямо високочестотни/ средночестотни/малочестотни ключови думи и оптимизираш вече категориите по думите, които си избрал Автоматично... можеш с код да го направиш, но няма да изключиш човешката намеса, за да прегледаш кои думи са "твоите" и кои не. Аз с филтър си помагам в ексел/google sheets и разделям думите на една по ред в цялата колона (със =split ) и си трия всички после, които съсдържат думата, която не ми трябва в цялото словосъчетание... не знам дали ме разбра, но за мен това работи за в момента. Dimo Be Славчо, издай някоя тайна за клъстеризацията. Ти правиш ебати готините клъстери. Ivelina Ivanova С код знам, че става не съм го правила още, но мой познат за Python ми каза. Google keyword planner групита думите Аз както казах ползвам (=split) функцията в ексел/google sheets и от филтъра си избирам или пиша ръчно кое ми трябва и кое не, като започвам от последните колони на sheet, защото думите там са най-малко и трия. Не знам как да го обясня по друг начин. Ще е яко, ако Славчо Панов сподели нещо, за да опитаме. Славчо Панов От 1 година пиша публикация по тази тема, но все не й идва времето.... Съжалявам, дойде един момент в живота ми, дето нямам време за нищо.... За това днес отивам на купон Калоян Димитров https://seoscout.com/tools/keyword-grouping няма много безплатни тулове за тази дейност, неслучайно е една от топ услугите, които доста SEO-та предлагат. Горният тул например не включва групи с под 50 думи в нея. А и мисля че имаше някакви ограничения пак. Ivelina Ivanova Калоян Димитров работи ли с кирилица?

Калоян Димитров То и това е другото, никога не съм ги пробвал не ми се е налагало, ако някой направи в БГ нещо подобно, купуваме го маса народ 😀

George G. Коста Коста ако нямяш наказание, не го пипай. Фокусирай се върху правенето на качествени линкове. Коста Коста George G. Ако имам спам линкове , редиректи и много exact keyword match няма наказание но ранкинга ми пада с 1 до 4 позиции. За това пускам disavow често

George G. От 1 до 4 е нормално алгоритмично движение. Не знаеш тия линкове дето ти си мислиш, че са спам, как ги вижда бота. В момента примерно са разкарали много филтри и ранкват домейни с много спам линкове. Коста Коста George G. Знам че незнам , 😉 за това питам. И да, от половин година катерят яко старите спам сайтове. Dimo Be Коста, то никой не знае. Не си само ти. Кой точно беклинк е вреден си знае само Гугъл, а и това, което Жоро говори, също е вярно. Връзки, които преди 2 години бяха вредни, сега са си супер. George G. Коста Коста така се изразявам, нямах предвид теб лично, по скоро като събирателно Коста Коста George G. Да разбрах те много добре 🙂

Николай Мирев Няма смисъл да гледаш и да сравняваш нещата ежедневно. Изисква се време докато "захапят" въпросните линкове. Също така, ahrefs рейтингът е някаква никаква метрика ) По скоро прави някакви линкчета, после ги остави да отлежат и наблегни на друго. С времето, резултатите ще дойдат. Следи трафика и си избери няколко ключови думи, чиито позиции да следиш. Всичко казано по-горе е много условно. Защото зависи за какъв проект става въпрос - колко е конкуренцията, какви са продуктите/услугите, колко е голям сайта, какви линкове се правят и т.н. Например ако е огромен сайт, му трябват повече линкове отколкото ако е нормален сайт за услуги с 5-10 страници. Ivelina Ivanova Николай Мирев Да, на Ahrefs е супер условна тази метрика, не бях сигурна. Наблягам на линкове от съдържание по основни ключови думи, по които искам да се класираме а.к.а. думата ми е анкора. А от къде мога да следя за рейтинга? Или най-добре да си гледам позициите в СЕРП от инкогнито и VPN като търся по самите основни кл.думи? Николай Мирев Недей да правиш линкове само с ключови думи, трябва да има разнообразие на анкърите. Относно позициите - можеш да си добавиш проекта за следене в Ahrefs. Другият вариант е през ВПН или инкогнито, но пак има известна персонализация там. Ivelina Ivanova Николай Мирев ясно, добре, мерси

Lubomir Jiponov аз не съм про но до колкото съм чувал не е ли 2-3 линка на месец макс от авторитетни източници за по-естествен ход ... ? 3 линка на ден 🧐 ? Dimo Be За мен това с link velocity(скорост на нарастване на връзките) е SEO мит. Обикновено един стартъп като стартира прави кампания и в рамките на няколко месеца набира огромно количество връзки, след нея със съвсем друга скорост нарастват. Което не означава, че линкбилдинга трябва да спира разбира се. Ivelina Ivanova Dimo Be Да, така започнах. Този месец качвам спрямо миналия както в брой, така и в разнообразие. Но не знам да вярвам ли на метриката DR на Ahrefs... ? Иска ми се да мога, защото е удобна. Николай Мирев Зависи от проекта. Ако е ниша в която конкуренцията получава много линкове всеки месец - защо да не е нормално? Важно е да се знае, че Гугъл работи като сравнява конкурентите в даден СЕРП. Примерно за една ниша може да е нормално да имаш 95% bounce rate. За дадена ниша е нормално да имаш много duplicate content. За друга е окей да имаш по 5-10 линка на ден. DR метриката на Ахрефс не трябва да се гледа. Виждал съм сайтове с доста добър DR, ама без никъв трафик. Dimo Be Ivelina, ако не се манипулира DR е достатъчно добър показател. Ако е за вашия сайт и не правите схеми да я завишавате изкуствено не бих я отхвърлял. Lubomir Jiponov Николай Мирев аз съм с впечатление че се ранква нагоре при линкове от истински авторитетни източници с история и прозрачност на действие. Всичко друго като линк е без значение. Поне такива са моите впечатления, че качеството а не количеството оказват решаващото значение за позициите и този ранк показател. George G. Dr е ок метрика, но само и единствено в комбинация с трафика на домейна. Най-добре купувай от тематични статии, които ранкват поне за нещо в топ 100. Николай Мирев Lubomir Jiponov, да, пропагандата това твърди. Ама все още виждам доста сайтове които са спам на квадрат ама ранкват много. George G. Николай Мирев не е пропаганда. Ползвам го на мои сайтове и работи чудесно. Бия конкуренти дето имат десетки пъти повече линкове. George G. Пък и сео се прави с визия, не от днес за утре. Аз лично бих дал пари за линк без трафик само ако е мой личен пбн. Dimo Be Lubomir, всеки линк, за който Google знае, е от значение Друг е въпроса за добро или лошо и от колко голямо значение е. Ivelina Ivanova Lubomir Jiponov има нещо такова си мисля и аз. Зависи от какъв сайт идва линка.

Николай Мирев George G., да, съгласен съм. Аз също работя по този начин. Но като гледам някои конкуренти в СЕРП-а как имат 7000 линка и 95% дублирано съдържание и ранкват над мен... Псувам

Ivelina Ivanova George G. за момента не купувам на бройка, а на качество. Ще видим Яко работа има не само по линбилдинга. Нишата е за UK пазара.

Калоян Димитров Ако правя по 1-2 линка на месец, кога ще ги стигна конкурентите които имат 16 млн. 😀 Кой ще линкне 16 млн пъти към сайт, за как да си напишеш СиВито (моя многозначителен и реторичен въпрос) 😁 от това което съм се нагледал в нишата (говоря конкретно за моя случай, другаде може да е различно), ПБН-а работи за големи брандове, милионите линкове от сайтове без трафик работят безптказно (милиони, не стотици или хиляди), с шапка редирект, или без шапка редирект, ghost, или не ghost, cross domain връзките между установени брандове собственост на един бизнес работят безотказно. Ако ви се губят часове в заешката дупка, разгледайте bold.com и асоциираните им сайтове. Не всички ще ги намерите лесно, почнаха да си прикриват следите, след като се оляха да си линкват от единия сайт към другия и то не към блог постчета а към app signup страници 😀 Пак разбира се казвам - всяка ниша е различна, коментарът ми не е насочен към това, да отчая някого, или да си каже ей сега ще правя само ПБН. Който и подход да се избере, трябва постоянство и яко дупе работа. Не всички са напълно оспамени и потулени. Но в конкретния случай, отгоре всичко е напудрено, а отдолу бачка една машина за линкове, скрейпнато съдържание на няколко континента, която няма спирка 👍

Pshemislav Kaspshik Ето и въпросче от мен. От къде купувате линкове? За БГ и за чужди пазари. Знаем за тукашната линкбилдинг групата.

Григор Николов Pshemislav Kaspshik Аз ползвам links-stream към момента Panayotis Kontogiannis Pshemislav Kaspshik директен контакт със собственика на сайта от където искаш да купиш. George G. +1 за на Пано отговора. Pshemislav Kaspshik George, Panayotis, предполагам за guest posts говорите или и за editorials също? George G. Pshemislav Kaspshik за gp и link inserts. Едиториалс разбирам под медийни публикации. Там трудно с тоя метод. По скоро haro. Nikola Yanchovichin Panayotis Kontogiannis Под link stream сайтът links-stream.com ли имате предвид? Той може ли да се ползва за сайтове със съдържание на кирилица? Григор Николов Да, тях ползвам. Но на адрес https://links-stream.ru/ Имат и за кирилица, нали са руснаци. Аз ги ползвам за USA пазар в момента Nikola Yanchovichin Григор Николов А за сайтове, които са на български? Links stream ще даде ли juice на такива изградени връзки?

Григор Николов Би трябвало. Просто търси релевантни към твоя сайт. Ако поръчаш от тях после имаш одобрение на площадките и текстовете.

Panayotis Kontogiannis Nikola Yanchovichin links-stream е продавач на линкове, sape също, всеки сам преценява дали, колко и кога да купи линкове. Когато ги получи измерва ефекта им. Ако сайта дръпне по конкретн кл. думи значи сайта донор е бил добър, ако не повече никога няма да купи от там.

Panayotis Kontogiannis Ahrefs е прекрасен инструмент но по-важен е човека който работи с него. AR, DR, UR се манипулират много лесно и служат за вдигане на цената на продаден линк. Истинската стойност на един домейн е броя кл. думи и трафика. В зависимост от ситуацията наблягаш на необходимото ти. Ivelina Ivanova Panayotis Kontogiannis разбрах ви, благодаря.

Б. П. Страхотна идея! Благодаря за инициативата 🤩 Имам въпрос, свързан със сайтовете тип новнарски или блог. Когато се пусне новина или публикация, и се добави към категория - проблем ли е, ако се добави към няколко категории, като се избере коя да е водещата. Има вариант да се добави само към една категория и акцените да се подчертят с тагове. Може, обаче да се добави в няколко категории - тематично, но се замислям това не води ли до някава "конкуренция" или "канибализация" между тях.

Ще дам пример, за да е по-ясно. Например - публикация за часовника "Samsung Watch 3" - публикацията може да се добави в категория "Samsung Watch 3", където са всички публикации за този модел часовник, тя е подкатгория на "Samsung устройства". Но може да се добави и в категория "Часовници" - подкатегрия на "Аксесоари". Веднъж се категоризира по марка и модел, втори път по тип устройство. Тук въпросът опира и до структурата на сайта, но за всичко се уча в двжиение, и за сега е така. И да се върна на въпроса - предполагам, че е добре една публикация да не се добавя в много категори, за да не се разпределя "силата между тях". Но ако е в няколо категории (не много, примерно 2) при търсене по категорийното понятие - статията ще има повече тежест. Какво мислите Вие? Dimo Be Лично аз предпочитам по-простата структура от една категория на публикация, но не основно със SEO цел. Иначе може би ще има някаква полза, ако правиш силен линк билдинг към категорийните страници, да я включиш в няколко категории, но това е чисто теоретично предположение. Б. П. Dimo Be Благодаря! George G. Статиятя е една. Тя не може да се канибализира сама. В категориятя се включва само тайтъл и интро от статията. Ако по-принцип статиите в категориите не са 1:1, няма проблем да се пуска в няколко категории. Б. П. George G. Супер, много благодаря! Kostadinov Goran Здравейте и от мен.

Приложима ли е "методологията на hubspot", за топик клъстърите и създаване на огромен пилар и налинкнати клъстер контенти към него, за ecommerce? Ако да, някой да посочи как става?

Изключително благодаря. И, поздравления за тази инициятива даваща глас на новаците в сферата George G. Kostadinov Goran да, виж Dimo беше постнал скоро статия с подобна идея.

Kostadinov Goran George G. Много ти благодаря. В добавка: Какво става с SEO текстовете, които пишем за категорийните и подкатегорийните страници? Те са част от Пилъра, предполагам, а не са самият пилър (не могат да бъдат, защото са текстове с макс 600-700 думи, преко сили). Правилно ли разсъждавам ?

George G. Ами тях ги пишиш, за да подкрепиш основната страница, която искаш да ранкнеш.

Dimo Be Екомерсът (големият) има един огромен проблем. Когато са много продуктите страницирането на категорийните страници пречи за предаването на PR. Старите продукти се изместват назад в индексите и получават все по-малко и по-малко. В тази връзка, ако успееш да направиш по-малки клъстери и избегнеш това странициране и съответно вътрешно и външно ги линкнеш подобаващо, няма причина да не работи добре. Kostadinov Goran Понеже в момента съм се заел да се упражнявам върху онлайн магазин за матраци, нека да дам един пример. Направил съм му нова архитектура, изготвил съм задания за SEO текстове за катег. Матраци и подкатегориите: двулицеви, ортопедични, итн. Идеята ми е, в Блога да създам всеобхватен Пилър на темата за матраците, с 5000 думи. Към него да налинкна 10-тина изчерпателни клъстера, с по 500 думи, засегнати в Пилъра. Въпросът е, дали текстовете писани за категорийна и подкатегорийни странички в сайта, да линкват към Пилъра (да са клъстери в пилъра) или към съответните клъстери, произлизащи от Пилъра? Или може би към двете? Дано се изразявам правилно, за да може да ме разберете.

Dimo Be Kostadinov Goran, по-добре ще е първо да го направиш и да дадеш като е готово да погледнем с предложения. Тези пилари е малко трудно да се обясняват с думи. Там или трябва върху сайт да се дискутира или графика някаква с връзките. Kostadinov Goran Dimo Be Много ти благодаря, батко. Нека програмистите имплементират най-първо новата архитектура, след което с удоволствие ще пиша за мнение и допълнителни идеи.

Kostadinov Goran Dimo Be И бих те помолил за подсказка, къде мога да намеря статията, която си писал по тази тема, за която George G. спомена в горния коментар? Dimo Be Kostadinov Goran , предполагам тази https://samuelschmitt.com/topic-cluster/ Калоян Димитров https://www.contentharmony.com/blog/content-hubs/ един много хубав ресурс с примери. Моят съвет е да не го мислиш толкова откъм "pillar-cluster", а откъм това каква е тематиката на страниците (тематиката е списък от продукти в даден категория), въпроса на потребителя (защо да избера тези матраци точно, с какво SEO текста долу може да ми отговори на въпроса без да е само "за SEO") , и логично ли си го докарал дотам хем да помага за класирането на продуктовата ти страница / категория, хем да има как да сложиш в него линк към тематично свързан блог пост. Това са по-важни въпроси, ако отговорите са да, прави връзки. Калоян Димитров Обикновено pillar-cluster методологията хъбспот се ползва за и я въведоха главно за информационни статии и ресурси на уебсайта. Иначе тя взаимства и лежи на катргорийните връзки - главна категория (матраци), подкатегории (спални, надуваеми, водни). В самите информационни страници обаче не пречи да си направиш връзките към продукти и продуктови страници, стига това да е достатъчно логично Kostadinov Goran Калоян Димитров Точно така и си мислих, че тя се отнася за инфо статии, та затова се не знаех дали е приложима и в ecommerce. Оттам и чуденката ми, дали да създавам отделни тематични Блог статии, линкващи към определена категория/подкатегория, или да създам един огромен контент, чийто тематични клъстери ще линкват към категориите/подкатегориите. Интересно е, ще трябва да го помисля на някой от етапите. Мерси, Калояне Калоян Димитров Мисля че можеш да си създадеш тематични клъстър, и от него да захраниш с линкове свързани категории. Аз като потребител ще искам да знам какъв матрак да си купя (информация, за какъв проблем примерно ако имам здравословен) и ако може директно после да видя какво да си купя, супер.

Kostadinov Goran Калоян Димитров Да, такива задания вече съм направил. Но, исках да чуя мнения относно това за което горе си говорихме. Nina Vurbanova Какво правите, ако schema markup-a на сайта ви не се показва в серпа? Rich results теста свети в зелено и няма грешки в синтаксиса. Как откривате какъв е проблема? Какви са били най-честите причини да не се показват структурираните данни? Dimo Be Имал съм го този проблем - уж всичко правилно, а не иска и не иска. Отделно на една страница ги показва, на друга не. За мен всичко опира до силата на конкретната страница. Скоро ви показах едни неща с bit.ly. При абсолютно еднакво съдържание на битли скъсената връзка има звездички, а на основната страница няма. Агата Недялка Драгулева Nina Vurbanova Снипетите се показват най-вече ако сайта има добър авторитет. Да са правилно зададени е само задължително, но не и достатъяно условие. По принцип в документацията се реферира много общо изискване https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/webmaster-guidelines?hl=en Nina Vurbanova Да, важен е авторитета и силата, а и ако Гугъл си реши че няма да ги покаже, просто няма да стане каквото и да се направи от собственика. И все пак, факторите са многобройни и аз търся точно тези технически неща, които могат да блокират показването. Едното от нещата, например, е ако на странциата имаш много видове данни, например имаш за Organization и за Product. Тогава Гугъл може да се обърка кое е main entity-то и не показва нищо. Друго - ако schema атрибутите на даденото property не са ти вкарани в един html node, ами са пръснати в различни <div>ове, също може да е проблем. Виждала съм на сайт едната част от schema-та е в началото на кода на страницата, друга част е в края. https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2020/09/correct-and-incorrect-nesting-5f5b4aa916ba8-768x534.png Dimo Be Nina, това ще е интересна статия кога си пречат едно на друго. Аз обикновено, когато са ми важни, гледам конкурентите с такива как са ги реалзизирали. За FAQ имаше значение и дължина, и къде е разположен на страницата. Nina Vurbanova Dimo Be Да много - освен че е интересно, е и много полезно, понеже все повече се акцентира на rich резултатите и колко Гугъл ги харесва. То се вижда, че е така и в серпа. Много ще е полезно да се напише и за различните видове данни какви са спецификите, като това което казваш ти - за FAQ. Знам също за маркъпа, че може Гугъл да не ти го покаже, ако описваш текст или елемент който не е видим на сайта от потребителя - Гугъл го разбира все едно че криеш нещо. Темата е доста обширна определено.

Григор Николов И още един въпрос за линк билдинга. Имам линкове, които са индексирани в GSC, но в Ahrefs не са. (както и обратното). Как е по-удачно според вас да се подходи при tier 2 линк билдинг? Има ли смисъл да насоча усилия (линкове) към тези, които Google вече е индексирал и индиректно да ги засиля, а тези които не е индексирал, но са видими в Ahrefs да се опитам да индексирам чрез индексатор и след това линкове към тях? Dimo Be Ahrefs не е от особено значение, той ни е помощник само. Аз скоро намекнах нещо в една реплика, тук пак ще го повторя. Това, че една връзка днес е в индекса, не гарантира, че ще остане там. Връзки постоянно изчезват от гугъл индекса и пак трябва да ги вкарваме. George G. също така това, което се показва в GSC далеч не са линковете, които гугъл вижда за сайта, а са само една част, която гугъл избира да покаже. рул ъф тъмб е, че ако в кеша на гугъл(и естествено самата страница на която е линка да е индексирана) се вижда линка и е дуфолоу, би трябвало да го отчете по някое време.

Дискусията в групата.